Terapia manualna

Terapia manualna stosowana jest w odwracalnych dysfunkcjach elementów tworzących układ ruchu, w tym kręgosłupa. Polega na masażu danego miejsca oraz odpowiednim ucisku w poszczególnych obszarach w celu rozluźnienia mięśni przykręgosłupowych, rozciągnięcia segmentów kręgosłupa oraz odblokowania stawów międzykręgowych. Terapia bardzo pozytywnie wpływa na odblokowanie ruchomości kręgosłupa.

Jak wygląda terapia manualna?

Terapia manualna kręgosłupa odbywa się na specjalnie przeznaczonym do tego stole, pozwalającym pacjentowi na utrzymanie odpowiedniej pozycji. Terapeuta rozpoczyna od wykonywania dłońmi odpowiednich ucisków w wyznaczonych miejscach, w okolicy chorego obszaru, przywracając właściwe ułożenie przemieszczonych lub zablokowanych struktur. W efekcie kręgi i dyski zostają przywrócone na właściwe miejsce.

• Bóle w obrębie kręgosłupa,
  • Zwyrodnienia i skrzywienia kręgosłupa,
  • Dyskopatia,
  • Ból karku,
  • Bóle mięśni,
  • Napięciowe bóle tułowia i głowy.
  • Niewydolność krążenia mózgowego,
  • Zapalenie stawów,
  • Zaburzenia ogólnoustrojowe,
  • Choroby nowotworowe,
  • Świeże urazy mechaniczne tkanek.