Wyciąg szyjno-lędźwiowy

Wyciąg kręgosłupa jest stosowany w leczeniu i łagodzeniu objawów spowodowanych ograniczeniem przestrzeni międzykręgowej. Dzięki wytworzeniu siły ciągu zwiększa się przestrzeń międzykręgową, a wewnątrz dysku zostaje wytworzone podciśnienie, co pozwala na cofnięcie się części dysku w pierwotne granice kręgosłupa.

Korzyści:

Działanie mechaniczne wyciągu wpływa na rozciągnięcie i zwiększenie przestrzeni międzykręgowej, otworów międzykręgowych oraz szpary stawów międzykręgowych. Zabieg pozawala na rozciągnięcie mięśni przykręgosłupowych. Wyciąg pozwala na zmniejszenie przepukliny oraz ucisku na korzenie nerwowe.

• Bóle dolnego odcinka kręgosłupa,
  • Dyskopatia,
  • Konflikt dyskowo-korzeniowy,
  • Lumbago,
  • Radikulopatie szyjne i lędźwiowe,
  • Rwa kulszowa i ramienna,
  • Zapalenie korzeni nerwowych.
  • Ciąża,
  • Kręgozmyk,
  • Niestabilność kręgosłupa,
  • Nowotwory kręgosłupa,
  • Pourazowe uszkodzenia kręgosłupa (złamania kręgów),
  • RZS – reumatoidalne zapalenie stawów,
  • Stan po wszczepieniu implantów w kręgosłupie,
  • ZZSK – zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa.