Jonoforeza

Zabieg jonoforezy znajduje zastosowanie w leczenie bólu stawów i kręgosłupa oraz przy różnych stanach zapalnych. Polega on na wprowadzeniu substancji aktywnych do głębszych warstw skóry siłami pola elektrycznego. Ich ilość jest zależna od wielkości elektrod, natężenia prądu oraz długości trwania zabiegu jonoforezy. Wprowadzane do skóry jony, w trakcie jonoforezy kumulują się na granicy naskórka oraz skóry właściwej. Stamtąd zostają odprowadzone z prądem krwi w głąb ustroju.

Przebieg zabiegu:
Zabieg polega na umieszczeniu dwóch elektrod na ciele. Lekarz przeprowadzający zabieg ustawia odpowiednie natężenie prądu, zgodnie z odczuciami pacjenta. Zabieg trwa około 10-20 minut. Po jego zakończeniu aparat wyłącza przebieg prądu przez obwód, aby elektrody mogły zostać bezpiecznie usunięte z ciała pacjenta.

• Przy zapaleniu stawów oraz zwyrodnień,
  • Bóle różnego pochodzenia,
  • Rwa kulszowa,
  • Obrzęki,
  • Stany zapalne skóry oraz tkanek miękkich,
  • Urazy, zwłaszcza u sportowców,
  • Przy nerwobólach,
  • Utrudniony zrost kości.
  • Nowotwory,
  • Ostra niewydolność wieńcowa,
  • Zmiany w obrębie skóry.