Diatermia oporowo -pojemnościowa

Diatermia wykorzystuje prąd wysokiej częstotliwości (od 400 kHz do 1200 kHz) aplikowany za pomocą specjalnych elektrod poprzez skórę. Celowany transfer energii dociera do wewnętrznych struktur tkankowych, dzięki czemu może przejść przez ognisko stanu chorobowego znajdujecego się na dużej głębokości. Zabieg jest bardzo przyjemny z powodu zwiększenia produkcji ciepła w tkankach poprzez interakcję z polem elektromagnetycznym, narasta ono w bezpieczny i kontrolowany sposób.

Do danej diagnozy można dobrać odpowiedni poziom energii:

• atermiczna biostymulacja: poprawa mikrokrążenie, aktywacja tlenowe przemiany energetyczne komórek,
  • lokalne krążenie: rozszerzenie naczyń krwionośnych, zwiększony przepływ krwi, wzrost metabolizmu tkanek,
  • efekt endotermiczny: poprawa drenażu limfatycznego, wysoki poziom metabolizmu komórek, aktywacja mechanizmów termoregulacyjnych.

Dodatkowo wykorzystuje się dwa tryby pracy:

• tryb pojemnościowy: działanie na struktury powierzchowne: jak skóra, powieź powierzchowna, następnie mięśnie powierzchowne oraz  powierzchowne naczynia krwionośne,
  • tryb oporowy: działanie na struktury głębokie jak kości, ścięgna, więzadła i chrząstki stawowe.

Korzyści:

Zabieg działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo. Dodatkowo zwiększa ukrwienie w leczonym obszarze, co przyspiesza procesy regeneracji. Działanie diatermii oporowo-pojemnościowej świetnie poprawia drenaż limfatyczny tkanek.

• Chondromalacja rzepki,
  • Obrzęki limfatyczne,
  • Obrzęki stawów po urazach,
  • Tendinopatie ścięgien,
  • Urazy, uszkodzenia więzadeł,
  • Uszkodzenia mięśni – w tym krwiaki śródmięśniowe,
  • Zapalenie ścięgna lub zapalenie pochewki ścięgna,
  • Zespoły bólowe kręgosłupa.
  • Ciąża,
  • Nowotwór,