Kinesiotaping

Kinesiotaping (plastrowanie dynamiczne, kinezjotaping) to metoda terapeutyczna polegająca na oklejaniu wybranych części ciała specjalnymi elastycznymi plastrami. Zostały one opracowane przez japońskiego doktora Kenzo Kase. Plastry stworzone są z bawełny i kleju akrylowego. Mają one grubość i ciężar zbliżony do skóry i podobnie jak ona są dość rozciągliwe. Ponadto przepuszczają powietrze i można się w nich kąpać.

Korzyści:
Plastrowanie dynamiczne może pełnić kilka funkcji i być stosowane w korekcji postawy ciała, stabilizacji stawu, zwiększaniu lub zmniejszaniu napięcia mięśnia. Kinesiotaping pomaga w odbudowie czucia głębokiego oraz w odprowadzaniu obrzęków limfatycznych.

• Dolegliwości bólowe układu mięśniowo-szkieletowego,
  • Korekcja wad postawy,
  • Leczenie blizn i krwiaków,
  • Niektóre zaburzenia oddechowe,
  • Podniesienie sprawności i wydolności a także zmniejszenie ryzyka kontuzji, podczas uprawiania sportu wyczynowego i amatorskiego,
  • Przyspieszenie procesów gojenia po urazach i operacjach,
  • Stany po urazach: leczenie skręceń i zwichnięć stawów, niestabilność stawów, uszkodzenia mięśni, więzadeł,
  • Zaburzenia równowagi,
  • Zaburzeniach krążenia chłonki – obrzęki.
  • Łuszczyca i inne zaawansowane choroby skóry,
  • Nie zagojone lub trudno gojące się rany,
  • Stosowanie zabiegów fizykoterapeutycznych, których nie można wykonywać przez powierzchnię plastra,
  • Uczulenie na klej stosowany w plastrach.