Dr n. med. Dymitr Skopiczenko

1999

Obrona pracy doktorskiej pt. “Chirurgiczne Leczenie Choroby Sprengla” z uzyskaniem tytułu doktora nauk medycznych w dziedzinie Ortopedii i Traumatologii.

1997

Rozpoczął studia doktoranckie w Instytucie Ortopedii i Traumatologii w Kijowie.

1995

Wraz z żoną Ludmiłą założył w Polsce Instytut “Atlanta”, który do dnia dzisiejszego zajmuję się leczeniem schorzeń kręgosłupa oraz narządu ruchu u dorosłych i dzieci. Do chwili obecnej jest lekarzem kierującym ośrodkiem rehabilitacji i fizjoterapii przy Instytucie Atlanta w Lublińcu.

1992-1994

Stworzył Prywatne Centrum Leczenia Schorzeń kręgosłupa u dorosłych i dzieci w Kijowie przy Instytucie Ortopedii i Traumatologii.

1992

Przebył egzamin atestacyjny z uzyskaniem tytułu specjalisty ortopedy-traumatologa. W trakcie pracy w Instytucie ortopedii w Kijowie zdobył doświadczenie w zakresie chirurgii  chorób i urazów kręgosłupa.

1991

Ukończył podspecjalizację w dziedzinie terapii manualnej oraz leczenia zachowawczego schorzeń kręgosłupa.

1990

Zdał egzamin specjalizacyjny w dziedzinie neuroortopedii.

1985

Ukończył Akademię Medyczną w Kijowie. Następnie został skierowany do pracy w Centralnym Naukowo-badawczym Instytucie Ortopedii i Traumatologii w Kijowie, gdzie rozpoczął prace w oddziale schorzeń kręgosłupa na stanowisku młodszego asystenta naukowego pod kierownictwem profesora Fiszczenko. ( 1985 – 1993)

Samodzielnie wykonał ponad 300 zabiegów w zakresie kręgosłupa min:

• korekcja deformacji skoliotycznych z uzyciem dystraktora Haringtona i Kozmina,
  • przednich i tylnych korporodez kręgosłupa szyjnego i lędźwiowego z wykorzystaniem auto- i allotransplantacji oraz osteosyntezy transpedikularnej
  • laminectomii
  • dyscectomii,
  • chirurgicznych usunięć klinu Urbana przy urazach ze złamaniami kręgów
  • chirurgiczne plastyki  deformacji klatki piersiowej u dzieci
  • chirurgiczne leczenie choroby Sprengla i Klippla Feila.

Inne informacje:

• Posiada duże doświadczenie w zakresie diagnostyki obrazowej USG które nabył podczas wielu kursów i szkoleń organizowanych w Sutherland Clinic w Warszawie w zakresie terapii z użyciem Ortokine , kriolezji, ozonoterapii oraz blokad parovertebralnych .
  • Jest  autorem i współautorem prac naukowych oraz patentów medycznych w dziedzinie ortopedii i traumatologii.
  • Uczestnik wielu konferencji oraz zjazdów ortopedycznych w kraju i za granicą
  • Uczestnik zagranicznego Kongresu Medycyny Molekularnej w Dusseldorfie  oraz Kongresu Krioanalgezji w kraju pod kierownictwem prof. Andrea Trescot ( USA )
  • Prowadzi szkolenia lekarzy ortopedów w Ukrainie w zakresie terapii Ortokine oraz kriolezji.

Dr n. med.
Dymitr Skopiczenko